Monday, August 24, 2009

allahuakhbar...

tarbiah itu lah yg membuatkan aku rasa tenang sedikit dgn dugaan yg kian menimpa...bagaimana yer aku nak mulakan cerita? byk sgt hingga tak tahu yg mana 1, yg harus dikeluarkan dahulu..kita mulakan dgn perkara utama. abah sakit. dia kena kanser hati. n dlm masa yg sam gangguan dr saka baka lama. aku dah jadi pening dgn keadaan mcm nie. mana aku nak cri duit? 5 ratus lak tu...aduh pening gak kepala aku nie.. nie pulak fiza nak aku byr 9 ratus..mana kau nak cari duit byk tu? pening kepala aku dibuatnye...aku tak tahu mcm mana nakbuat. dgn keadaan aku sedang buat persiapan perkahwinan..nak beli brg2 hantaran lg..lame2 aku mmg muflis beb..ntah la...aku xkisah kalu bg tenaga tp duit nie payah gak..bukan kau xnk bg tp aku xmampu nk bg byk mcm tu..aku anatar gaji yg paling kecil..hmmmm......
dugaan lain? kat tempat kerja aku..bosan bile ada mamt poyo sorg nie..ah xbaik mengutuk org..yg aku nak cerita ttg kes aku selalu EL. kesian kat boss aku..nanti rekod aku mesti buruk..bukan apa, kekadang aku rasa berat kepala kau nie coz mak risau n dia cerota kat aku menyebabkan aku rasa tak tahu nak buat mcm mana...aku xder ilmu yg blh megurangkan beban sakit dia. tu lah masalah aku....
lg pulak dgn kos sara hidup aku yg semakin tinggi...aku pening bile pk bnda2 mcm nie...apa aku nak buat?
allahuakhbar.....

1 comment:

A@Yu UnFaITHFu// said...

setiap dari kita..ada pasang surut nya..skarang kita di bawah..dia di atas..satu hari roda tu tetap akan berpusing nadz..sbb..hidup ini perjalanan yg perlu bergerak..alhamdulillah jika perjalanan dia berjaya..dan bersyukur juga jika kita bergerak berada di hadapan..aku..sentiasa dgn ko..miss u..tc k